Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Κένεθ Μπράνα όπως Λόρενς Ολίβιε

Κένεθ Μπράνα όπως Λόρενς Ολίβιε
Ο «Μάκβεθ» που σκηνοθέτησε και παίζει στο Μάντσεστερ αποθεώθηκε από την κριτικήΟ «Μάκβεθ» που σκηνοθέτησε και παίζει στο Μάντσεστερ αποθεώθηκε από την κριτικήΟ «Μάκβεθ» που σκηνοθέτησε και παίζει στο Μάντσεστερ αποθεώθηκε από την κριτική
FREE photo hosting by Fih.grΑν θέλετε το πιστεύετε ότι ο ηθοποιός, που θεωρείται ως ο διάδοχος του Λόρενς Ολίβιε στους σεξπιρικούς ρόλους, είχε να παίξει έργο του βάρδου στη σκηνή έντεκα χρόνια (τον «Ριχάρδο Γ΄»). Αξιζε, όμως, η καθυστέρηση. Διότι ο «Μάκβεθ», που παρουσιάζει μέχρι τις 20 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μάντσεστερ, εκεί όπου θα μας έρθει και το «The Old Woman» του Μπομπ Ουίλσον, πήρε κάτι παραπάνω από διθυραμβικές κριτικές. Καιρό είχα να δω πέντε στα πέντε αστεράκια. Η παράσταση, σε σκηνοθεσία δική του και του Αμερικανού Ρομπ Ασφορντ, ανέβηκε στον St. Peter’s, μια εκκλησία του 19ου αιώνα, που δεν χρησιμοποιείται πια για θρησκευτικές τελετές. Ο χώρος είχε κρατηθεί μυστικός μέχρι την τελευταία στιγμή. Οι θεατές τής πρεμιέρας συγκεντρώθηκαν σε έναν κοντινό μύλο και περπάτησαν μέχρι την εκκλησία, αφού πέρασαν και μια πινακίδα που τους προειδοποιούσε να μη φορούν «ρούχα από υλικά που λεκιάζονται εύκολα».
Επιμ. Β. Γεωργ.

Υπήρχε λόγος σοβαρός. Η σκηνή, σχεδιασμένη από τον Κρίστοφερ Οραμ, είναι ένας μακρύς στενός διάδρομος που διασχίζει την εκκλησία από άκρου σ’ άκρο, σκεπασμένος με χώμα και βρομιές, που γίνονται γρήγορα λάσπη. Εκεί πάνω, χωρίς κανένα διάλειμμα, οι θεατές, καθισμένοι σε πάγκους δεξιά και αριστερά σε απόσταση αναπνοής, παρακολουθούν επί δύο ώρες μάχες, φόνους, μάγισσες, φαντάσματα, δάση που προχωράνε. Με λίγα λόγια, έναν Μάκβεθ θεαματικό (βοηθάει και ο υποβλητικός χώρος), αλλά και παραδοσιακό. «Αυτό που θαυμάζω στον Κένεθ Μπράνα είναι ότι δεν φοβάται να κάνει και λίγο παλιομοδίτικη υποκριτική», γράφει ο Μάικλ Μπίλινγκτον στην «Γκάρντιαν». «Αλλά το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που μπορώ να του κάνω είναι ότι στιγμές στιγμές μου έφερνε στον νου χρυσές αναμνήσεις από τον Ολίβιε στον ίδιο ρόλο».
«Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι αυτός ο Μάκβεθ ονειρευόταν να κατακτήσει το στέμμα. Αλλά είναι συναρπαστικό να βλέπεις τον Μπράνα πώς τραυλίζει και κομπιάζει στα αρχικά γράμματα των λέξεων “φόνος” και “δολοφονία”, σαν να τον παγώνει το νόημά τους», συνεχίζει ο Μπίλινγκτον. «Κι αφού σκοτώσει τον Ντάνκαν, ενώνει τα χέρια του σε μια σιωπηλή προσευχή. Ούτε η ενθρόνιση δεν ησυχάζει τη συνείδησή του. Σε μια από τις πιο συγκλονιστικές σκηνές κουλουριάζεται στον θρόνο τυλιγμένος στο μανδύα του σαν να θέλει να κρυφτεί από τον ίδιο τον βασανισμένο εαυτό του».
Ο Κένεθ Μπράνα έγινε διάσημος χάρη στις κινηματογραφικές μεταφορές έργων του Σέξπιρ («Ερρίκος Ε΄», «Πολύ κακό για το τίποτα», «Αμλετ», «Αγάπης αγώνας άγονος», «Οπως σας αρέσει»), για να μην ξεχνάμε φυσικά και τις άλλες ταινίες του, από τον «Φράνκενσταϊν» μέχρι το «Wild Wild West». O θεατρικός του «Μάκβεθ» έρχεται σε μια στιγμή που κάθε σταρ που σέβεται τον εαυτό του, τρέχει να τον παίξει. Ο Ιθαν Χοκ τον ανακοίνωσε ήδη για το φθινόπωρο.
Επιμ. Β. Γεωργ.
http://www.efsyn.gr/?p=71176